Ya Allah, kurniakan kami anak2 yang soleh dan solehah. Amin

during pregnancy

Sunday 24 May 2009

Torn To Pieces

Hidup aku diteruskan macam biasa. Biasala aku ada mood swing. Aku lasak sikit walau penat aku masih kuatkan diri drive sana sini.

End of June 2008, ada spotting masa dalam ofis, aku panik sebab sebelum ni x pernah ada brown discharge. Driver opis aku hanto ke Columbia dan kete Kelisa ditinggalkan kat ofis aje. On the way, aku call husben. Sampai sana kul 2pm, dapat appoinment kul 6pm. Aku x bleh tunggu so tuko ke Dr Khoo-He was unfriendly dr. Suh aku balik rehat without any medications or MC. Aku frust. Husben bawa balik Melaka. Next morning kami ke Melaka Hospital. Linda tolong uruskan dapat wad secepat mungkin-x perlu masuk emergency room tunggu.
Admitted dan staff kat sana quite nice ad friendly. Kantung masih normal tapi bleeding semakin heavy. X tahan bosan, aku minta kuar wad duk umah (masa tu husben ada wat kenduri kesyukuran kat Bukit). Aku langsung x de mood sebab tension.
X sampai 2 hari duk umah, bleeding semakin heavy-Aku masuk wad sekali lae. Keesokan harinya, 6th Aug 2008-waktu pagi masa aku nak buang air kecik-kuar semacam daging panjang. Aku letak dalam tisu dan bagi pada nurse. Aku yakin itu janin aku. Sedih x yah cakap la. Scan kantung dan x bulat, so kami decide buat D&C-Takut masih ada baki. Sepatutnya petang tu aku wat D&C tapi Ubat Cebajurn dah abis, aku kena wat esoknya.

Aku dah puas nangis sebelum tido sampai kedua mata aku dah kuar tembel. Aku x peduli rupa aku pun. Bila aku nangis, husben pun rasa sedih...ingat lae " i tengok u nangis, i rasa sgt sedih la"
Aku x sensitive pada perasaan dia masa aku sedih dan tension pasal bleeding tu.

Aku berpantang kat umah mak mertua sekejap, pastu balik Melaka, pastu duk ngan mak kat Muar. 2 minggu lebih aku MC

No comments: