Ya Allah, kurniakan kami anak2 yang soleh dan solehah. Amin

during pregnancy

Sunday 24 May 2009

The Day I Had My First Surgery

Period aku selalu normal. Tapi lepas kawen, aku perasan ada spotting at the middle of my cycle. Aku pelik tapi x buat apa-apa sebab x sakit. May 2008, masih ada spotting dan aku rasa risau plak. Kawan aku strongly suggested aku pegi check. Check ngan Dr Intan, Columbia Hospital dan aku disahkan ada cyst. Mula2 aku ingat cancer sebab x pernah tau pun pasal cyst. Lepas CT Scan, alhamdulillah bukan cancer. Saiz dah 4mm. Dr suggest aku datang lae check.
13th May, cyst masih x kecut, Dr suh aku masuk wad untuk laparascopy-minor surgery.
Cystectomy di buat pukul 2pm dan aku dibius seluruh badan. Aku ditahan wad 2 hari dan next visit on 21st May 2008 untuk buka jahitan.Cuti rehat 2 minggu duk umah mak, macam dalam pantang, suma mak jaga-minum pati ikan haruan dan ayam brands. Ikan haruan mak masak macam2 jenis sampai muak sgt. Parents in law ngan Kak Noriah & Co ada visit. Husben masa tu ada kursus.

No comments: