Ya Allah, kurniakan kami anak2 yang soleh dan solehah. Amin

during pregnancy

Tuesday 25 August 2009

Week 20-26th Aug 2009

Genap 5 bulan usia kandunganku. Semakin lama semakin mendalam perasaan sayang ni.
Aku dah 50% perjalanan dan harapanku sampai la aku dapat pegang+cium baby ni.
Semalam aku kena cirit birit. X posa sebab badan kurang air-bibir aku kering dan badan lemah. Aku kena ni mungkin sebab aku sahur air fresh oren sejuk makan ngan nasi panas. Aku MC dan terus ke KPJ-scan baby nak pastikan ok. Orang preggy memang kuat risau kan? Dalam sakit perut tu aku sempat ke klinik Shanti amik ubat, ke pasar cari batang keladi tapi xde. Nasib la Atie sanggup minta kat kawan dia dan hantarkan aku batang keladi mentah ke rumah. Terharu aku tapi memang aku mengidam sgt. Dapat aje aku buat asam pedas batang keladi. Senang aje. Makan ngan nasi panas dan ikan salmon bakar. (aku sempat gak gi Jusco cari suar preggy dan kasut).

Hari ni baby kurang kick, mungkin dia pun turut sama posa macam ibunya. Aku x sabar nak tau jantina sebab nak prepare sikit2 barang2. Kalau beli sikit2 kurang la rasa cair duit kan?

Semalam scan, kedudukan kepala baby belah kanan dan dia active kicking. Tangan asyik la bergerak hala ke kepala. Aku nampak dia macam minum air ketuban. Bibir nampak dan hidung nampak jelas sikit. Perut baby bulat besar. Seronok tgk baby cuma husben x dapat turut serta sebab keje. Kesian husben. Lain kali la kita scan kat Melaka.
Tali pusat cover kelengkang baby so susah nak nampak. Baby macam malu nak tunjuk.
Heartbeat, kedudukan uri dan air ketuban suma normal. Aku harap aku dapat merasa nikmat bersalin macam ibu2 yang lain.

No comments: