Ya Allah, kurniakan kami anak2 yang soleh dan solehah. Amin

during pregnancy

Monday 3 August 2009

Week 17-4th Aug 2009

Semalam checkup seperti biasa. HB turun ke 10.80. Kena ceramah free dari nurse.
Pelekat warna putih tukar jadi hijau dan aku kena checkup lae 2 minggu. Bosan giler.
Gusi aku bengkak dan berdarah, tangan kebas2 tandanya kurang calcium. Ni yang lemah. Start minum susu bancuh aje aku dah muntahkan balik. Kekadang masih mabuk nak muntah.
Nak try minum susu fresh aje..senang. Kalau teruk sgt, beli aje pil colustrum kat farmasi. Bab makan sayur pun aku lemah. So aku kena banyakkan makan buah2.
Berat 60.6kg. Naik sikit. BP dan Albumin normal.
Semalam husben ada temankan. Tapi checkup selesai dalam 1/2 jam aje. Dan pertama kali dapat kesan denyutan baby guna doppler klinik tu. At least lega aku dengar baby sihat. Kalau x asyik meronta2 nak scan tgk baby sihat ke x.
Abis checkup, kami kesana sini buat urusan perbankan, epf dll. Suma settle, kami makan nasi beriani...sedap. Balik aje, aku dah ngantuk letih, tido aje.
Tapi hujung minggu ni aku puas hati dapat spent quality time ngan husben.
Result dari ujian air glucose:
Fasting : 4.4
After glucose intake: 4.5
x tau apa makna tapi nurse cakap normal x de diabetes.

No comments: