Ya Allah, kurniakan kami anak2 yang soleh dan solehah. Amin

during pregnancy

Thursday 9 July 2009

Week 13 Day 3-10th July 2009

6th July, aku checkup, kena sound berat turun 59.80kg...dah kena wat checkup 2 minggu lae. Aku macam demam, idung tersumbat, pening dan x sedap badan. HB 11.00, albumin dan BP normal. Dr bekalkan ubat yang sama. Next appoinment aku kena posa nak amik ujian glucose.

7th July, kul 12 tghari kuar brownish. Panic tapi selamba makan lunch dulu sebab lapo giler. Pastu kuar ofis jap cari klinik yang bleh wat scan...berpusing2 aku cari sebab byk dr tgh rehat. Dapat gak kat Klinik Salak-Alhamdulillah baby sihat dan bergerak. Aku suspect pasal jangkitan kuman lae. Scan kat situ zaman batu x nampak jelas sgt.

8th July, malam semalam aku demam bangun pagi lemah badan. Tapi aku masuk keje lambat kul 10.30 sebab aku gi KPJ nak pastikan kandungan aku sihat. Aku disuggest KLong jumpa Dr Ishak. Dia ni memang baik dan lembut. Scan baby suma okay, size, pergerakan, heartbeat ratio, kedudukan uri suma normal. Pastu amik sampel discharge memang sah kena jangkitan kuman.
Dia bekalkan aku Duphaston sebulan, Unasyn antibiotic 5 hari (2 biji sehari) dan supplement Neurogain PB untuk perkembangan otak baby. Consultation + scan cuma RM50 tapi ubat aku bleh tahan gak. Lebih kurang harga kat Columbia. So aku dah tekad nak switch dari Dr Intan Columbia ke Dr Ishak. Sgt friendly, informative dan lembut bicaranya. Aku pun rasa tenang dan selamat. Klinik dia pun lebih selesa dan besar. Siap bagi number handphone suh call kalau ada apa2 soklan nak tanya. Kat situ ada 3D scan so ingat nak wat bila kandungan 7 bulan ke atas-nak suh dr check otak dan fizikal baby secara details. Masa scan x nampak jantina lae sebab kecik tapi nampak baby terkangkang dan active gak.

Aku dah kurang mabuk dan selera bertambah. Berat pun dah bertambah sikit. Tapi masih x berselera nak masak lae. Kesian husben asyik makan air tangan kedai aje.

9th July-balik keje aku terus ke Jusco sebab member day. Aku dapat beli barang yang aku idamkan dgn harga yang lebih murah dari luar-siap dapat diskaun dan voucher. Cuma x bleh beli barang2 baby aje lae-next time target nak beli barang2 baby bila ada member day kat Melaka. Aku siap dapat parking kat kawasan Jusco gak-hisss hebat gak aku mencari parking di tgh2 sesak. hehehe. Badan rasa selesa dan aku dah start makan dinner setiap hari-susu pun aku dah bleh minum tanpa loya.

10th July-aku kepingin nak makan Chickenroni-KFC. Tgk iklan macam sedap aje.

No comments: